Saya sangat cerdik, jujur, lucu, degil, rajin, terus-terang, cemburu dalam asas pertandingan, baik hati, peramah dan autoriti. Saya ingin mendahului dalam apa jua keadaan. Saya seorang yang berdikari, berkeyakinan dan tidak pernah berada di bawah pimpinan orang lain. Saya akan bercinta dalam usia yang muda tapi akan berkahwin pada usia yang matang. Saya tidak suka akan orang yang bertentangan pendapat dengan saya. Malah saya juga menyimpan dendam dengan orang yang bersalah dengan saya. Saya seorang yang kuat belanja. Pada masa hadapan saya adalah professional dalam kerjaya yang saya ceburi. Namun terdapat juga orang yang kecil hati dengan pencapaian saya. Saya mempunyai keluarga yang bahagia.

Tuesday, August 21, 2012

blogging vs vlogging ?


okey malam ni bukan buat blog walking tapi buat vlog walking (tapi aku sitdown ja masa tengok video video tu suma, xberjalan pon, hahaahhaa ) 

apa itu VLOGGING

vlogging adalah seseorang yang mengexpress kan sesuatu melalui video.contohnya menyanyi, menari, bercerita, hijab toturial, makeup toturial, dan macam macam lagi toturial lah. macam berblogging pulak depa ni lebih pada mengongsi kan sesuatu melalui penulisan depa yang kreatif gila bangang tu lah termasuk aku. heeeee (sebab sebab pasaipa ramai yg pilih berblogging dari bervlongging adalah:)

1. blogger tu mesti xsegak so kalau berblogger xpayah dok tayang muka. orng pon xtaw mcm mana rupa tuan / puan punya blogger nie. (depa ??? aku segak ka? comei jaaa,,,wweeee perasan sait !)
2. tidak mempunyai keyakinan yg tinggi untuk bercakap di hadapan camera 
3. maybe ikot trend kot, orang blogger dia blogger, orang facebook dia facebook, orang tweet dia tweet dan begitu lah seterusnya.
4. tak cukup duit nak beli camera (ingat murah ka? )
5. lastly setiap orang punya pendapat sendiri kan so maybe sesetengah orang berpendapat berblogger lebih better than bervlogger. tapi xdapat di nafikan sekarang ini dah ramai yg mengguna kan platform yg ada untuk bervlogging, antaranya youtube. youtube adalah tempat paling fames untuk kaki kaki vlogger mengetengah bakat dalaman yg terpendam sekian lama dalam diri depa, so tepuk dada tanya selera sendiri (sometimes dua2 pon dia nak buat jugak so macam mana? tu jawapan dia pa waw lam nun ! heeheheeee peace ! :D )

so yang mana anda pilih ? saya pilih berBLOGGING  kerana disitu saya berada. sometimes doing something that we love, that show who's we are :)

sekian goodnight 

eh terlupa. malam ni habiskan masa (buang masa vlogging tgok mamat nie ) 


opinion : nice job matluthfi90 anda berjaya menyampai kan mesej msesj yang berguna untuk diambil sebagai iktibar buat remaja remaja zaman sekarang . tapi tengok saja pon xguna jugak kan so selamat beramal :)

okey mata pedih dah bai (sambil menguap terok huwaaaaaaaaaaaa )

No comments:

Post a Comment